2014. május 24., szombat

Sütni vagy nem sütni...

No, megint kísérleteztem.
Előre bocsátom, nem vagyok a melegen készülő szappanok guruja. Eddig két próbálkozásom volt, a végeredmény tulajdonképpen nem lett rossz, de nekem nem tetszenek a túl rusztikus szappanok.
Mielőtt beizzítottam a sütőt konzultáltam egy nagyon kedves szappanos barátnővel, Tímellel, mert róla tudom, hogy készít ezzel az eljárással szappant.
Két variáció közül választhattam. Vagy hideg eljárással elkészítem a masszát, formába öntöm és azonnal be a sütőbe. (Ezt még soha nem próbáltam.) Vagy lábosban kutyulgatom-kevergetem, amíg kell, aztán belapátolom a formába. (Ez volt a két próbálkozásom.) Természetesen, egyik sem volt nyerő. :)) Egy harmadik megoldást találtunk. Hideg eljárás, formába öntés, 2 nap várakozás, irány a sütő: 50 fokon 1 óra, várakozás míg kihűl, másnap formából kivétel. Röviden ennyi! :))
Megmutatom mi sült ki belőle.

 A fenekük már a sütőben sem volt szép. Sőt, ennél sokkal csúnyább volt. Jelen állapotban, tapintásra egy hajszálvékony kemény réteg érezhető.

A pofijuk egész mutatós. Nem jellegzetes kurkuma színűk van, hanem olyan karamellás és viaszhoz hasonló. Tapintása teljesen rendben van.

Összegezve: Sokkal jobb, mint amit vártam. A beletett kurkuma ugyan elszíneződött és a fenekük sem olyan szép, mit szokott, na de elsőre??? :))
Most már csak azt kell megtudnom mikor vehető használatba. Tímel!!! Segítesz? ;))


2 megjegyzés:

  1. Alohá!

    Hogy mikor jó? hmmmm..bőrpróba:) Ez a feles megoldás nekem egy hét után már jó és kemény. A tisztán meleget hagyom két-3 hétig pihenni, no nem a lúg miatt, a meleg azonnal használható kihülés után...hanem mert puha:)

    Szóval, ha a keménysége megfelelő. és nem húzza a bőrt, akkor jó. Reméljük más is szokott így cselezni, és ír, neki mikor jó:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KÖSZÖNÖM SZÉPEN! :))
      Akkor most jól kipróbálom.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...