2012. június 2., szombat

Ajánló

Az alábbi írást ajánlom figyelmetekbe.

"Egy kistermelőket, és a helyi termékek vásárlását segítő facebook oldalon ma beleszaladtam egy plakátba, ami megdöbbentett. (ebben a kategóriában nem ez volt az első eset)
A tavaly még kisüzemi szappangyártó, idén egy balatoni luxus szállodában rendezi meg a hálózatépítő konferenciáját. Nagyon sok új termék látszik a plakáton és a weboldalukon is, sok új, és nagyon jó ötlettel. Ez egyértelműen egy sikertörténet! Nagyon sokat fejlődött a dizájn, rengeteg új termékük van stb.
A szappanjaikról eddig is tudtuk, hogy nem háziszappanok, hanem előre megvett SLS-es vagy éppen SLS mentes szappanforgácsot adalékolnak és préselik. Az arcom igazán akkor nyúlt meg, amikor megnéztem az új termékek összetevőlistáját. Van olyan termék, amiben a két természetes összetevő a víz és a lanolin, ráadásul növényi botox hatást ígér a termékleírás.
A másik véglet az, amikor a gyártó (nem ez, hanem bármelyik) bár kézzel készült, és tényleg természetes kozmetikumot kínál, de olyan tulajdonságokkal szeretné felruházni, amik sajnos megtéveszthetik a gyanútlan vásárlót. Erről már született cikk.
Mielőtt még azt gondolnád, hogy most itt a kozmetikum gyártókat szeretném pellengérre állítani: nem célom ez! Inkább Téged szeretnélek kérni, Kedves Szappan- és Kencegyártó, hogy érdekesen, figyelemfelkeltően, de korrekten és őszintén tájékoztasd a vásárlóidat a terméked összetevőiről és hatásairól.
Nem attól lesz jó a szappanod/kencéd, hogy a marketingje a csillagokat is lehazudja leígéri az égről! Nem ettől fogják megvenni, és emiatt aztán pláne nem lesznek lojálisak, ami legalább ennyire fontos! A szappanod/kencéd attól lesz jó, amit beleteszel, vagy éppenséggel attól, amit nem teszel bele.
A vásárlók nem hülyék, előbb-utóbb úgyis kiderül, hogy mennyire korrekten tájékoztatod őket, hogy valóban igazat mondasz-e. Ha rájönnek, hogy a boltos becsapta őket, egész egyszerűen nem mennek vissza vásárolni, hanem átmennek a következő árushoz. Ráadásképpen a facebookon, és az iwiwen elmondják az összes ismerősüknek, hogy hogy átverték őket. Erre semmi szükséged!

Ahhoz, hogy ezt a csapdát elkerüld, a következőket teheted:
  • Kötelező tudnod, hogy a gyártási folyamat során milyen összetevőket ér olyan behatás, ami esetleg a gyógyhatását befolyásolja. (hőmérséklet kontra vitaminok pl.) Ehhez sok tanulás és kutatómunka kell!
  • A csomagoláson és a webshopban is fel kell tüntetned minden összetevőt, azokat is, amik vegyületek, és el kell magyaráznod, hogy miért van benne a termékedben! Ez nyilvánvalóan sokkal nagyobb munka, mintha azt írnád egy szappanra, hogy teljesen organikus, holott tudjuk, hogy nem az. Érdemes az INCI nevek mellett magyarul is ráírni.
  • Legyél felkészült azzal kapcsolatban, hogy miért pont azok az összetevők vannak a termékedben, amik benne vannak, de legyél őszinte, ne ruház fel gyógyhatással azt, aminek nincs! Tehát a szappanba tett csalán nem kezeli a magas vérnyomást, ahogy a szappanban a 2,5 g körömvirág szirom se befolyásolja a visszerek kialakulását.

Kis összefogással szerintem megállítható az a beteges gyakorlat, ami Magyarországon a kozmetikumok összetételével kapcsolatos kommunikációt jellemzi. Amiben van növényi összetevő, az még nem bio, amiben nincs tartósítószer az még nem organikus, és a többi...
Én nem tudom, hogy ki kezdte, mikor és miért; de a vásárlóknak joguk van ahhoz, hogy normális tájékoztatást kapjanak. Legyél Te az első, aki elkezdi ezt a folyamatot!"
Forrás: Creativiky

2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...